עמוד הבית > חדשות ופרסומים > ניוזלטר בנושא מאגר "אל תתקשרו אליי" – עו"ד גיא לייכטר

ניוזלטר בנושא מאגר "אל תתקשרו אליי" – עו"ד גיא לייכטר

26.12.22

לקוחות יקרים,

כחלק מתיקון 61 לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981 (להלן: "החוק") ביום 1.1.2023 תכנסנה לתוקפן תקנות הגנת הצרכן (מאגר להגבלת פניות שיווקיות), תשפ"ב-2022 (להלן: "התקנות"), מאגר "אל תתקשר אליי" (להלן: "המאגר") המגביל פניות שיווקיות מעוסקים, כהגדרתם בחוק, אל צרכנים שפרטיהם מצויים במאגר.

לפי התקנות, הימצאותם של מספרי טלפון (ניידים או נייחים) במאגר יוצרת חזקה לפיה בעלי מספרי טלפון אלו אינם מעוניינים לקבל פניות שיווקיות (לרבות הצעות לקבלת נכסים או שירותים ללא תמורה, בהנחה או בהטבה), ולפיכך אין לפנות אליהם בהצעות שיווקיות ואף לא בניסיון לשכנע אותם להסיר את מספר הטלפון שלהם מהמאגר.

עוסקים המעוניינים לבצע פניות שיווקיות טלפוניות לצרכנים מחויבים להירשם למאגר ולבדוק, לא יאוחר מ-15 ימים לפני מועד הפנייה, כי מספרו של הצרכן אינו מופיע במאגר.

יצוין כי התקנות קובעות חריגים המתירים עריכת פניות שיווקיות לצרכנים שמספרם מצוי במאגר, בין היתר, במקרים של עסקה מתמשכת בין העוסק לצרכן (לגבי העסקה הנוכחית ובמהלכה בלבד), של צרכן שהעניק לעוסק הסכמה מפורשות וכתובה לבצע פניות שיווקיות (התקפה לכל היותר למשך שנה) ו/או של צרכן שפנה מיוזמתו לעוסק והעניק הסכמה מפורשת לכך שיחזרו אליו טלפונית (כאשר נטל ההוכחה מוטל על העוסק).

החוק מאפשר לממונה על הרשות להגנת הצרכן להטיל עיצומים כספיים, הן על תאגידים והן על עוסקים פרטיים, בגין פנייה בניגוד להוראות התקנות.

לתשומת ליבכם כי הנחיות אלו מתווספות ליתר ההגבלות החלות פניות שיווקיות ו/או הודעות פרסומיות במדיות השונות, לרבות מכוח חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב-1982 ("חוק הספאם") וחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981.

אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שאלה ו/או הבהרה נדרשת בנושא.

אין באמור בכדי להוות יעוץ משפטי.

 

עו”ד גיא לייכטר
guyl@sfa.law   |  03-6931931