עמוד הבית > תחומי עיסוק > ליטיגציה ותביעות ייצוגיות

ליטיגציה ותביעות ייצוגיות

אודות

ליטיגציה (ניהול סכסוכים וניהול הליכים בבתי משפט ובבוררויות)

ניהול הליכים משפטיים בבתי המשפט או בבוררויות, בין בסכסוכים מסחריים ובין בהליכים נגד רשויות, הוא ענין מורכב. במקרים רבים מדובר בהליכים שהחלטה בהם עשוייה להיות קריטית לגבי אחד הצדדים (או שניהם).

מחלקת הליטיגציה של ש. פרידמן, אברמזון ושות' היא מהמקצועיות והמנוסות בישראל. המחלקה מדורגת דרך קבע בראשי הדירוגים המקצועיים בארץ ובחו"ל, לרבות Dun's100, BDI, Chambers Global, Legal500.

למחלקת הליטיגציה ניסיון של עשרות שנים בייצוג וניהול הליכים בפני כל הערכאות. אנשיה היו מעורבים במספר רב של תיקים בהם נקבעו הלכות תקדימיות על-ידי בית המשפט העליון. על רמתה המקצועית הגבוהה יעיד מספרם הרב של יוצאי המחלקה שמונו לשופטים.

המחלקה מטפלת בלקוחות ישראליים ושאינם ישראליים. היא מייצגת תאגידי ענק, חברות פרטיות וציבוריות, רשתות קמעונאיות, מלכ"רים, מוסדות להשכלה גבוהה, חברות ממשלתיות, גופים שונים ויחידים. המחלקה מטפלת בתביעות מסחריות, אזרחיות ומנהליות בפני כל הערכאות המשפטיות  ורשויות המנהל. אנשיה עוסקים דרך קבע בסכסוכים מסוגים שונים. דוגמאות: סכסוכים בנוגע לעסקאות מסחריות, סכסוכים בין  שותפים או בין בעלי מניות, סכסוכים בתחומי דיני החברות ותביעות נגזרות, סכסוכים כספיים לסוגיהם, תביעות בנושאי צרכנות; סכסוכים בנוגע לזכויות במקרקעין; ייצוג עותרים בבג"צ ובעתירות מנהליות (לרבות בענייני מכרזים); תביעות ייצוגיות מסוגים שונים, סכסוכים  בנוגע  לפרויקטים  של הקמת תשתיות, סכסוכים בתחומי זכיינות, סוכנות והפצה, ועוד.

התחומים המשפטיים בהם עוסקת המחלקה מגוונים ביותר: תאגידים, חוזים, ימאות, מיסים, תשתיות, ביטוח, השכלה גבוהה, בנקאות, מקרקעין, תכנון ובנייה, הגבלים עסקיים, מכרזים, משפט אווירי, נזיקין, קניין רוחני ועוד. אנשי המחלקה עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם יתר מחלקות המשרד, בהתאם להתמחות המקצועית המיוחדת הנדרשת לטיפול בכל תיק.

נדבך משמעותי נוסף בפעילות המחלקה הוא ייצוג בהליכי בוררות וגישור, בישראל ומחוצה לה. אנשי המשרד משתתפים דרך קבע בהליכי בוררות בינלאומיים מחוץ לישראל. שותפים בכירים במשרד מתמנים כבוררים ומגשרים, תוך שהם זוכים לאמון הצדדים.

המחלקה רכשה ניסיון ייחודי בטיפול בעניינים חוצי גבולות – ייצוג לקוחות זרים בסכסוכים  בישראל, וייצוג לקוחות ישראליים המעורבים בסכסוכים בחו"ל.

עקרון בסיסי עליו מקפידה המחלקה הוא טובת הלקוח. במקרים רבים מנוהל הסכסוך מתוך מטרה להגיע להסדר שימנע את הצורך לנהל הליכים משפטיים (כמובן, תוך תיאום  מלא עם  הלקוח).

השילוב של רמה מקצועית מעולה, ניסיון רב שנים, התמחות בתחומים משפטיים רבים והיכרות עמוקה עם הערכאות השונות הביא להכרה באיכויותיה של המחלקה בקרב לקוחותיה, בחוגי המקצוע ובדירוגים המקצועיים.

תובענות ייצוגיות

תחום התובענות הייצוגיות בישראל צובר תאוצה בהתמדה. בשנים האחרונות, אנו עדים לעלייה במספר ההליכים הייצוגיים המוגשים בישראל. בעשור שחלף מאז חקיקת חוק תובענות ייצוגיות הוגשו בישראל כ- 7,400 בקשות  לאישור  לפי החוק.

חלק ניכר מהתביעות מוגשות בסכומי עתק, כאשר להפסד בתביעה כזו עלולות להיות  השלכות פיננסיות מרחיקות לכת על תאגיד המעורב בה.

צוות התובענות הייצוגיות של המשרד הינו מהבולטים והמוכרים בזירה העסקית והמשפטית. זאת בין היתר בזכות ניסיונו רב השנים,למן ראשית התפתחות הענף בישראל, אשר הביא לכך שעורכי הדין של המשרד היו מעורבים בפסקי דין עקרוניים שניתנו בתחום.

על ההכרה ביכולתם המקצועית של עורכי הדין של המשרד העוסקים בתחום תעיד זהותם של הגופים אשר בחרו להיות מיוצגים על ידי המשרד, ובהם: תנובה, המשביר לצרכן, אלדן, סופרפארם, רכבת ישראל, אוניברסיטת חיפה, ניו פארם, MSC ישראל ורבים אחרים. עדות נוספת לכך הוא מיקומו הגבוה של המשרד בדירוגים המקצועיים של עורכי דין  המדרגים תחום  זה, ובכללם  Duns 100, Bdi Code,  וגם הדירוג  הבינלאומי .Legal 500 .

התחומים המשפטיים בהם עוסק צוות התביעות הייצוגיות כוללים את תחומי הצרכנות (דוגמאות: טענות בדבר הטעייה בשיווק ובסימון מוצרים, טענות לפגיעה באוטונומיה של הצרכן, טענות לחריגה ממחירים הנתונים בפיקוח על פי חוק, טענות בנוגע לגביית מע"מ, טענות בנוגע לאיכות מוצרים, לחריגה מתקנים ועוד), וכן תחומי ההגבלים עסקיים (דוגמא: טענות בקשר להסדר כובל, ניצול לרעה של כח מונופוליסטי ורווח בלתי סביר), דיני עבודה, דיני תקשורת, הובלה ימית ותאגידים/שוק ההון.

עורכי הדין המטפלים בתובענות הייצוגיות פועלים תוך שיתוף פעולה מלא עם מחלקות נוספות במשרד, בהתאם להתמחות הנדרשת בכל תיק ותיק.

אנשי מפתח

הצוות המלא

הדר טל

שותף מנהל

אפרים אברמזון

שותף מנהל

איתמר ענבי

שותף

אלחנן אינדיג

עורך דין

גבריאל דיסני

שותף

גיא לייכטר

שותף

גיל חגי

שותף

גל בן ארי

עורכת דין

דביר פרנקפורטר

עורך דין

דן ליברמן

שותף

דרור גדרון

שותף

הדר בן ציון

עורכת דין

הילה בר-אילן

עורכת דין

חיה שפיגל

שותפה

חננאל טבול

עורך דין

טלי רוד

עורכת דין

טליה סביר

עורכת דין

יאיר עשהאל

שותף

יובל דותן

עורכת דין

יום טוב כלפון

שותף

יוסף חסיד

עורך דין

יניב קליינבלט

שותף

כרמל צ׳רקה-הורוביץ

עורכת דין

ליאת סאס

שותפה

ליטל פסטרנק

עורכת דין

לילי דורון

שותפה

לירון קורן

שותפה

מאיה שלומי

שותפה

מורן זוכוביצקי

שותפה

מעוז רוט

שותף

מעין קייסרמן

עורכת דין

נגה גל

עורכת דין

נירה קורי

שותפה

סתיו שילוח אייבל

עורך דין

עדי ליניאל

עורכת דין

עינת וינר-טימסיט

שותפה

ערגת-כל צפון בנימין

עורכת דין

רועי כהן

שותף

רותם צוק

עורכת דין

רן יעקב קינן

עורך דין

רפי שפירא

שותף

שני בן יהודה

עורכת דין

חן אסף

עורכת דין

נטע קריינר

עורכת דין